top of page

Miért Létfontosságú a Határidőben Történő Reklamációkezelés?

Szerző képe: Tamás OskóTamás Oskó

A fogyasztási cikkek piaca különleges figyelmet igényel a kereskedő cégektől, amikor az ügyfélpanaszok és reklamációk kezelés idejének határidőiről van szó. Az OT Strategy & Partners-nél kiemelten fontosnak tartjuk az ügyviteli pontosságot és a határidők betartását Megbízóink felé, mert tudjuk, hogy ezek kulcsfontosságúak az ügyfelek bizalmának megőrzésében és a vállalat hosszú távú sikerében. Emellett a kellékszavatosság mérhetetlen kiadásai és jogi következményei is fontos szerepet játszanak abban, hogy miért elengedhetetlen a gyors és pontos reklamációkezelés.


A Reklamációkezelés Jelentősége:


  • Ügyfélelégedettség: A vásárlók elégedettsége alapvető a vállalat sikeréhez. Egy jól kezelt reklamáció javíthatja az ügyfélkapcsolatot és növelheti a hűséget.

  • Márkahűség: Az ügyfelek visszatérnek egy olyan vállalathoz, amely gyorsan és hatékonyan kezeli a problémáikat.

  • Hírnév és Bizalom: A pozitív ügyfélélmény elősegíti a jó hírnév kialakítását és fenntartását, ami hosszú távon is jelentős hatással van az értékesítésre.

  • Kellékszavatosság Kiadásai: A kellékszavatosság keretében felmerülő kiadások hatalmas terhet róhatnak a vállalatra, ha a reklamációkat nem kezeljük hatékonyan és időben.


A Kellékszavatosság Jogszabályi Háttere:


A kellékszavatosság a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) alapján a fogyasztókat megilleti, és a következőkre terjed ki:

  • Hibás Teljesítés: A termék hibája esetén a fogyasztó a termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

  • Jogosultságok: Ha a termék hibáját nem lehet kijavítani vagy kicserélni, a fogyasztó árleszállítást vagy a vételár visszatérítését kérheti.

  • Határidők: A fogyasztónak a törvény által rendelt határidőn belül kell érvényesítenie kellékszavatossági jogait a termék átvételétől számítva.


Példák a Határidőben Történő Reklamációkezelés Fontosságára:

  1. Konyhai Gépek Esettanulmány: Egy ügyfél meghibásodott konyhai gépet vásárolt. Az ügyfélszolgálatunk gyorsan reagált a reklamációra, és az új készüléket 48 órán belül kiszállítottuk. Az ügyfél nemcsak elégedett volt a gyors ügyintézéssel, hanem pozitív véleményét is megosztotta a közösségi médiában, ami további vásárlókat vonzott.

  2. Elektronikai Termékek Példa: Egy másik esetben egy drága elektronikai eszköz meghibásodása miatt reklamáció érkezett. Az OT Strategy & Partners csapata azonnal felvette a kapcsolatot a vásárlóval, és egy szervizelési időpontot egyeztettünk 24 órán belül. Az eszköz javítása és visszaszállítása mindössze egy hetet vett igénybe, ami jelentősen csökkentette az ügyfél kényelmetlenségét.


Az OT Strategy & Partners elkötelezett amellett, hogy minden Megbízónk ilyen jellegű megbízását, problémáját a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban kezeljük. Az ügyviteli pontosságunk és a határidők betartása az egyik legfontosabb értékünk, amely biztosítja, hogy ügyfeleink mindig elégedettek legyenek a szolgáltatásainkkal. Emellett figyelembe vesszük a kellékszavatossági kötelezettségeinket is, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy a jogszabályi előírásoknak megfelelően járjunk el.


A határidőben történő reklamációkezelés nem csupán az ügyfél elégedettségét növeli, hanem hosszú távon is jelentős hatással van a vállalat hírnevére és sikerére és természetesen emellett a kellékszavatosság megfelelő kezelése csökkenti a vállalatra háruló költségeket és jogi kockázatokat is.


Reméljük összefoglalónk rávilágított az Ön vállalkozásában is felmerülő szavatossági igények optimális kezelhetőségére, természetesen ha kérdése van keressen bizalommal elérhetőségeinken:


 
 
 

Comments


bottom of page