top of page

Vevő és Szállító Menedzsment: Kulcs a Sikeres Üzleti Kapcsolatokhoz

Szerző képe: Tamás OskóTamás Oskó

A vevő és szállító menedzsment a vállalatok számára alapvető fontosságú, hiszen ezek az üzleti kapcsolatok közvetlen hatással vannak a működési hatékonyságra és a pénzügyi stabilitásra. Ebben a blogbejegyzésben két különböző vállalati stratégiát és azok következményeit hasonlítjuk össze.



A Tudatos Partner: Heti-Kétheti Riportok és Likviditás Tervezés


A tudatos vállalat példája jól szemlélteti, hogyan lehet sikeresen menedzselni a vevői és szállítói kapcsolatokat. Ez a vállalat heti-kétheti rendszerességgel készít riportokat, melyek segítségével folyamatosan nyomon követi a vevői és szállítói állományát. Az ilyen rendszeres jelentések révén a vállalat képes előre tervezni likviditását, és proaktív lépéseket tenni a kintlévőségek behajtása érdekében, taktikusan kereskedelmi előnyökké kovácsolni azokat, hiszen nincs idő nyomás az ügyben, nem egy több éves csont a probléma, hanem max két-három hete formálódik...


  • Előnyök:

  • Kiváló Partnerbiztosítói Minősítés: A rendszeres riportok és likviditás tervezés révén a vállalat megbízható partnerré válik, amelyet a beszállítók is nagyra értékelnek elsősorban árazási politikájukban...

  • Skontó Előnyök: Az ilyen vállalatok gyakran részesülnek éves skontó kedvezményekben, amelyek közvetlenül növelik a profitot, hiszen árengedményként jelentkeznek igaz utólag, de a tárgyév eredményét növelve.

  • Stabil Pénzügyi Helyzet: A likviditás tervezés segít megelőzni a pénzügyi nehézségeket, biztosítva a folyamatos és zökkenőmentes üzleti működést. Közvetlen kamatköltséget csökkent a folyamatos önfinanszírozás megteremtése.


A "Káros vállalat" gyakorlata: Ad-hoc Utalások és Kockázati Felárak


A "Káros vállalat" példája jól mutatja, hogy milyen negatív következményekkel járhat, ha nem fordítanak kellő figyelmet a vevői és szállítói menedzsmentre. Ez a vállalat csak akkor utalja el a kintlévőségeit, amikor a követeléskezelő hívja fel rá a figyelmet. A szállítók képviselőivel szemben narcisztikusan és tiszteletlenül viselkednek, ami tovább rontja a helyzetet.

  • Hátrányok:

  • Kockázati Felárak: A beszállítók kockázatos partnerként kezelik ezt a vállalatot, ezért magasabb árazást alkalmaznak, amely csökkenti a profitot.

  • Követeléskezelési Költségek: A késedelmes fizetések követeléskezelési átalányokat és késedelmi kamatokat vonnak maguk után, amelyek szintén a profit rovására mennek.

  • Gyenge Partnerkapcsolatok: Az ilyen magatartás hosszú távon rontja a beszállítói kapcsolatok minőségét, ami negatívan befolyásolja a vállalat hírnevét és üzleti lehetőségeit.


Következtetések


A vevő és szállító menedzsment hatékony kezelése alapvető fontosságú a vállalatok számára. Az első vállalat példája azt mutatja, hogy a rendszeres riportok készítése és a likviditás tervezés segíti a vállalatot abban, hogy megbízható partnerré váljon, amely profitját éves skontó kedvezményekkel és stabil pénzügyi helyzettel növeli. Ezzel szemben a második vállalat példája figyelmeztető jel, hogy a követeléskezelés elhanyagolása és a tiszteletlen partnerkapcsolatok milyen súlyos pénzügyi következményekkel járhatnak. Az üzleti siker kulcsa a tudatos és proaktív vevő és szállító menedzsment.


Információk, ajánlat kérés: www.otsp.hu


 
 
 

Comments


bottom of page